torsdag 15. oktober 2009

Uten filter


Her har jeg screppa en BOM side :) Denne var ikke helt enkel å lage, selv om jeg har hatt en plan om å lage en side ala denne lenge. Bonusppgaven (Jeg burde ikke) til Scrapping the music passet egentlig perfekt, og ga meg et spark bak til endelig å lage denne siden.

Bakgrunnen til denne siden er at jeg er kroniker, jeg har slitt med helsa siden jeg var 16 år ... den gangen i et lite format, men med årene har jeg blitt bare værre og værre. Jeg har kronisk muskelsmertesyndrom, kronisk hodepine, kronisk bekkenløsning (ikke gravid), kronisk bihulebetennelse, multiallergi og astma. Jeg knasker smertestillende som pastiller i perioder, og lever et generelt smertefult liv. Aldri en dag uten smerter :( I årenes løp så har hodet vært fult av tanker, - jeg har hatt mye dårlig samvittighet og vært mye lei meg. Jeg har endt opp som ufør, har mistet venner på grunn av dette, klarer ikke å ta meg av mine egne barn alene, klarer ikke å følge opp ungene som jeg ønsker, klarer ikke å gjøre så mye husarbeid ... ja listen er lang. Alt dette får tankene til å surre, på både godt og vondt.
Scrapping er min terapi, det er det jeg holder på med når jeg skal koble av og tenke på noe helt annet. Jeg har lagd denne siden både for å dokumentere en del av meg, og for å fortelle dere hvem jeg er ... det er mye terapi i å "få ting ut"

Ja .... ellers har jeg det bare bra altså :)

5 kommentarer:

Vibeke sa...

En tøff og ærlig LO. Skjønner godt at denne LOen satte i gang mange tanker hos deg, men det var helt sikkert godt å scrappe den:)

Nydelig Lo du har laget - digger bølgepappen din. Kjempefin var den:)

Takk for at du deltar:)

Anonym sa...

Denne var flott, Monika! Tøfft gjort, i tillegg til at den var lekker! Likte arket du har brukt, blomstene,blonden. Tittelen passet godt, litt "dyp". Håper du får ei flott helg! *klem*

Unknown sa...

Flott side, Monika!
Tøft gjort, men helt sikkert godt "å få det ut" gjennom scrappinga!

God helg til deg og dine!

Gro aka emrille sa...

Uff - nå fikk jeg helt vondt inni meg... Jeg er bare en liten kroniker i forhold til deg jeg da, men jeg vet så godt hvordan det er å ha de tankene som man ikke skal ha. For de dukker opp! Men, så er det sånn at hvis man ikke har de svarte dagene, så setter man heller ikke så stor pris på de lyse dagene. Og så er det så viktig å få ut tankene. Uff - det minner meg på at jeg burde brenne dagbøkene mine. Hvis noen leser de så må de jo tro jeg konstant er på randen til sjølmord, for de skriver jeg bare i når ting er som svartest... Jeg er veldig glad du har laget denne sida jeg, og jeg håper du lager noen flere også. For det kommer sikkert en dag da dine barn ser hvilken kjempeprestasjon du gjør, hver dag, og da vil de også forstå så mye mer hvis du har noe slikt å vise de...
Sender deg en klem jeg:)

Ellen sa...

Åh, det var modig og viktig!